W dniach 22-26.04.2015r. gościliśmy w naszej szkole 37 przedstawicieli ze szkół partnerskich realizujących wspólnie z ZSE im. Jana Pawła II projekt wymiany młodzieży Comenius GYG „The Ultimate Guide For Young European Guides”- Kompleksowy przewodnik dla młodych Europejczyków. Szkoły partnerskie z Portugalii, Niemiec, Estonii i Belgii rozpoczęły współpracę z Ekonomem w 2013r. Spotkanie w Złotowie było szczególne, gdyż podsumowywało dotychczasowe rezultaty i wyniki projektu – wypracowanie wspólnego przewodnika po miastach partnerskich w języku angielskim. Było to ostatnie, piąte już spotkanie w ramach wymiany uczniów. Pobyt w Złotowie obfitował w różnorodne atrakcje i zajęcia. W czwartek 23.04.2015r. rozpoczęliśmy spotkanie od gier i zabaw integracyjnych, tzw. lodołamaczy. Następnie przedstawiciele każdego z krajów zasadzili na posesji szkoły drzewko Comenius- jabłoń, które będzie nam przypominać o wspólnie zrealizowanym projekcie. Po wizycie w Starostwie Powiatowym uczniowie podzieleni na 4 grupy rozpoczęli grę miejską, która zakończyła się ogniskiem w wiacie w Nadleśnictwie Złotów. Pieczone kiełbaski przywróciły siły wyczerpanym gościom, którzy następnie odkrywali uroki ścieżek przyrodniczych w otaczającym wiatę lesie.
Następny dzień zagraniczni goście spędzili w stolicy Wielkopolski- Poznaniu. Oprócz zwiedzania Starego Rynku i gry miejskiej mieli możliwości uczestniczenia w warsztatach związanych z wypiekiem Rogali Świętomarcińskich w Rogalowym Muzeum Poznania oraz zobaczyli Koziołki Poznańskie. Warsztaty w języku angielskim i degustacja rogali podobały się wszystkim uczestnikom. Po obiedzie w jednej z restauracji na Starym Rynku udaliśmy się do nowoczesnego, w pełni interaktywnego muzeum Brama Poznania, ukazującego w niezwykle ciekawy sposób początki państwa polskiego. Wizyta w stolicy naszego regionu zakończyła się atrakcjami sportowymi nad jeziorem Malta.
Sobota 25.04.2015r. była najważniejszym dniem całego spotkania. Dzień rozpoczął się od zwiedzania szkoły i lekcji chemii w języku angielskim. Następnie wszyscy obecni uczestniczyli w warsztatach z przedsiębiorczości dotyczących poszczególnych etapów zakładania własnej firmy, efektywnej autoprezentacji i cech dobrego przewodnika oraz sposobów radzenia sobie ze stresem. W wyniku warsztatów uczestnicy stworzyli przewodniki w postaci komiksów z wykorzystaniem aplikacji Toondoo na temat procesu założenia własnej działalności, a na podsumowanie metod walki ze stresem zatańczyli poloneza, gdyż taniec jest jednym ze sposobów odstresowania się. Następnie po posiłku rozpoczęły się zajęcia plenerowe- malowanie, gra w boule, wspólne gry i zabawy na Promenadzie.
Jednakże wydarzenie, na które wszyscy czekali z niecierpliwością rozpoczęło się po południu o godz. 18.00 w sali gimnastycznej szkoły. W gali podsumowującej projekt uczestniczyło łącznie ponad sto osób: uczestnicy projektu, ich rodzice, zaproszeni goście oraz nauczyciele. Sobotni wieczór rozpoczął się prezentacją poloneza, następnie uroczystość uświetniła część artystyczna i rozdanie Comeniósów- nagród przyznanych przez uczestników projektu. Wszyscy zebrani zobaczyli też wspomnienia z poprzednich wizyt w szkołach partnerskich oraz zostali zapoznani z rezultatami projektu- stroną internetową w jęz. polskim oraz w jęz. angielskim. Wieczór był pełen wzruszeń, podziękowań i wspomnień. Goście ze szkół partnerskich byli zachwyceni gościnnością i atmosferą panującą w czasie spotkania.
Koordynatorem projektu jest p. Elżbieta Jejer-Kokowska. Jednakże przygotowanie pobytu partnerów zagranicznych to sukces całego zespołu, który pracował bardzo intensywnie zarówno przed przyjazdem gości, jak i w czasie ich wizyty w naszej szkole. Wyjątkowe wspomnienia pozostaną na długo w naszej pamięci dzięki zaangażowaniu p. Joanny Maniak, p. Bożeny Sikorskiej, p. Krystyny Januszkiewicz, p. Marka Chołodowskiego, p. Anny Tojzy, p. Doroty Sawickiej, p. Magdaleny Grygiel, p. Tomasza Sawy, p. Ewy Dubickiej, p. Anny Graj-Śligi, p. Justyny Sowy, p. Magdaleny Gorczyńskiej, p. Gabrieli Matczyszyn, p. Anny Łutczyk-Pezały, p. Anny Przybylskiej, pana dyrektora Marka Skórcza oraz uczniów z grupy Comenius, którym należą się gorące podziękowania.